Benvolgudes famílies
La nostra escola, dins el marc de la formació
interna de centre, s'ha proposat per aquest curs 19/20 formar l'equip docent
amb la finalitat de transformar la psicomotricitat que portem
a terme.
De fet, ja hem iniciat els canvis en
l'organització de les sessions que van des de P.3 fins a 1r de Primària i
les valoracions que estem duent a terme són més que satisfactòries.
La psicomotricitat és per a l'infant un procés
de descoberta de les seves possibilitats d'acció i interacció amb el món físic
i el social. El desenvolupament d'aquestes capacitats dependrà en bona
mesura de les possibilitats de descoberta que se li ofereixi i de la qualitat
d'aquestes possibilitats.
La tasca de l'escola en l'àmbit de la
psicomotricitat és la de possibilitar espais que empenyin a l'infant a
una exploració lliure de les seves possibilitats d'acció i de relació
amb l'entorn, que li permetran per una banda anar-se coneixent a si
mateix i alhora anar-se fent una representació mental de la realitat que
l'envolta. Alhora, aquest coneixement permetrà progressivament a l'infant
una acció i interacció cada vegada més precisa i ajustada a aquesta realitat
voltant.
Aquesta manera d'entendre el desenvolupament
psicomotriu es fonamenta en la pràctica psicomotriu investigada i desenvolupada
pel pedagog francès Bernard Aucouturier.
En aquesta pràctica el plaer sensoriomotor esdevé un factor que afavoreix la
percepció i construcció del cos, el procés de simbolització i l'accés a la
representació.
La pràctica té com a objectiu promoure l'expressió de totes les possibilitats
motrius, emocionals, cognitives i relacionals. I el plaer psicomotriu esdevé el
motor generador de l'acció de l'infant.
Caixes, teles, pilotes, papers, llanes, cordes, fulles, tubs, pots, bales,
escumes... són materials utilitzats com a pretext a través del qual
crear un espai o una instal·lació en la que l'infant trobarà el plaer
sensoriomotor que el portarà a emprendre les seves descobertes.
En aquesta pràctica psicomotriu l'infant juga i explora mentre la mestra
analitza i acompanya tot creant un entorn d'aprenentatge ric, actiu i
vivencial.
Un pas més que fa l'escola per avançar en la
pràctica de metodologies més actives posant l'accent en l'infant.
Salutacions
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada